субота, 25 лютого 2012 р.

Від матеріалів до тексту


У попередньому дописі вже йшлося про підготовку першого варіанта тексту роботи, але там більше уваги було приділено організаційно-технічній стороні, а тепер спробуємо зупинитися на змістовій стороні вашої роботи  (див. Крок 12).
Отже, з чого починається робота над змістом вашого підрозділу (1.1, 1.2, 1.3)?
З усвідомлення місця й значення цих матеріалів у вашій роботі!
На цьому етапі у вас уже зібрано матеріали до кожного підрозділу й погоджено із керівником загальну структуру розділу, а тепер на часі текст.
Спочатку спробуйте сформулювати загальні висновки до вашого теоретичного розділу – тези-висновки, на які думки ви маєте вийти. Ці тези-висновки слід або обговорити із керівником, або дати йому познайомитися (до одної сторінки тексту). 
Якщо ви визначили загальну стратегію, то тепер починаємо будувати стратегію викладу в кожному підрозділі Вам важливо усвідомити, що логіка розвитку теми в підрозділі - це індивідуальна стратегія, на одному й тому ж зібраному матеріалі можна побудувати зовсім різні тексти, але привести до однакових висновків. Цю індивідуальну стратегію (логіку розвитку теми) пропишіть тезами або текстом (1 сторінка), найголовніше, щоб і вам, і вашому керівнику було зрозуміло, як ви плануєте вийти на ті чи інші висновки-узагальнення.
Наприклад.
Ваш підрозділ називається «Риторичні уміння як категорія лінгводидактики»
Висновок з підрозділу.
Риторичні уміння перебувають у полі  наукових зацікавлень лінгводидактів,
питання розвитку риторичних умінь є особливо актуальним, якщо йдеться про мовленнєвий розвиток учнів, формування комунікативної компетенції, 
а найбільшої ваги проблема розвитку риторичних умінь набуває в роботі із старшокласниками (програма для 10-11 класу).
І нарешті під риторичними уміннями слід розглядати низку умінь, що забезпечують ефективну комунікацію особистості. Слідом за роботами Н.Голуб, …???, виділяємо до комунікаційні, власне комунікаційні й післякомунікаційні уміння, роботу над якими потрібно вести комплексно, у взаємозв’язку.

Але це мій висновок! А вас він може бути дещо іншим. Але має бути!!!

 Логіка викладу (вона цілком залежить від висновку) 
 Використовую ..., але ви маєте усе прописати.
1.                     Наука риторика є однією з найдавніших і водночас найсучасніших наук: має давні витоки й активно розвивається сьогодні.
a.       Традиційно риторику визначають як науку …
b.      Найвідоміші теоретики давньої риторики (…) опрацювали…, винайшли ..,
2.                     На сучасному етапі у цій галузі працюють ….
3.                     Риторику як науку розглядають …
4.                     Найвагомішими здобутками риторики як науки є відкриття …, встановлення…
5.                     На сучасному етапі розвитку ссуспільства стає усе актуальнішим …
a.       Звернення сучасної лінгводидактики до напрацювань риторичної науки спричинено ….
b.      Складова розвитку комунікативної компетенції – риторична
c.       Риторична – риторичні уміння й навички
6.                     Визначення поняття риторичні уміння потребує уточнення поняття «уміння» у педагогіці
a.       Під уміннями …
7.                     Питання визначення риторичних умінь уже було предметом розгляду у давніх риторика
a.       Де риторичними називали умінн…
8.                     Сьогодні над проблемою  визначення риторичних умінь працюють ….
a.       У роботах … вони визначаються як …
b.      Такий-то їх розглядає ….
9.                     Узагальнення розвідок …. дає можливість визначати риторичні уміння як …
10.                 і групувати їх за принципом …
11.                 У схемі  … подаємо  риторичні уміння згруповані за цим принципом.
12.                 Як видно зі схеми, до … належать уміння ….., до …
13.                 Оскільки риторичні уміння для досягнення ефективної комунікації виступають у нерозривній єдності, то й при побудові методики  це має стати вихідним принципом.
14.                 Така складна система риторичних умінь потребує спеціальної методики їх формування, в оснві якої лежатиме принцип комплексного підходу, розвиток риторичних умінь у їхньому взаємозв’язку

Визначте обсяг кожної частини: абзац, 3 абзаци, декілька речень.
Продумайте логічні переходи (хоча вони будуть дещо змінюватися у процесі написання тексту).

Успіхів! Чекаю ваші матеріали.

Немає коментарів:

Дописати коментар