Написання першого варіанта тексту (чернетки) слід відразу робити відповідно до технічних вимог. Це допоможе заощадити роботу керівника й ваші зусилля, адже правильно відформатований текст сприймається легше, він читабельний, зрозумілий. Часто ваші технічні огріхи настільки суттєві, що відволікають, не дають можливість зосередитися на змісті, а образ сторінки й тексту не сприймається. Якщо ви подаєте неякісно оформлений текст, то керівнику доведеться витрачати значно більше часу: він читає – робить зауваження, у тому числі технічні, а потім йому потрібно перевірити чи виправили зміст та знову ж робити технічні зауваження (вони будуть обов’язково). Ви виправите, але тепер стане помітніше змістові неточності, вони не були помічені за кількістю технічних неправильностей.
Тому готуємо документ
Крок 1. Створюємо файл «Диплом. Іванова. 09.03». Назва файлу – це показник інформаційної культури, адже ви будете надсилати керівникам, а він можливо їх зберігати. Йому потрібно розрізнювати ваші дипломи та версії (тому надсилайте з останньою датою вашої редакції)
Крок 2. Виставте параметри сторінки до всього документа (поля). Виставте нумерацію сторінок (номер на першій не ставити).
Крок 3. Оформіть титульну сторінку інтервал одинарний, назви -1,5.
Крок 4. Застосуйте до кінця документа шрифт 14, інтервал 1,5 . Виставте відступ абзацу («формат абзацу»), вирівнювання по ширині.
Крок 5. Настройте на панелі «Непечатаемые знаки» – ви маєте використовувати цей режим, тоді ви побачите всі елементи свого й чужого форматування (адже ви використовуєте чужі частини тексту).
Крок 6. Оформіть зміст роботи – зробіть недруковану таблицю в режимі (удалить границы), напишіть назви та позначте орієнтовно сторінки, на яких вони починаються.
Титульна сторінка
| |
ЗМІСТ
| |
ВСТУП
|
3
|
РОЗДІЛ 1. НАЗВА
| |
1.1. Назва підрозділу (9 стор)
|
6
|
1.2. Назва підрозділу (8 стор)
|
15
|
1.3. Назва підрозділу (12 стор)
|
23
|
Висновки з розділу 1 (0,5-1 стор)
|
35
|
РОЗДІЛ 2. НАЗВА
| |
2.1. Назва підрозділу (8 стор)
|
36
|
2.2. Назва підрозділу (8 стор)
|
44
|
2.3. Назва підрозділу (14 стор)
|
52
|
Висновки з розділу 2 (0,5-1 стор)
|
66
|
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ (2,5-3 стор)
|
67
|
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
|
70
|
ДОДАТКИ
|
74
|
Крок 7. Зробіть шаблон майбутньої роботи: кожен структурний компонент почніть з нової сторінки.
Крок 8. Навчіться працювати в режимі «Схема документа» та з панеллю «Структура». Увесь текст – рівень «основний текст», а структурні компоненти - «Уровень 1».
Крок 9. Оформіть вступ роботи – напишіть орієнтовний зміст усіх компонентів
Актуальність
Стан досліджень з обраної проблематики
Тема
Об’єкт
Предмет
Мета
Гіпотеза
Завдання
Методи дослідження
Теоретична основа дослідження
Матеріал дослідження (для робіт з мови і літератури)
Теоретичне значення роботи / Наукова новизна роботи
Практичне значення роботи
Структура та обсяг роботи.
Крок 10. Зробіть шаблон майбутньої роботи: кожен компонент почніть з нової сторінки
Крок 11. Список літератури й додатки на цьому етапі можете зберігати в окремих документах. Але усе одно доведеться звести в один документ на останньому етапі.
Крок 12. Починайте писати з тої частини, яка вам здається найлегшою. Абзац за абзацом, дотримуючись наміченого плану. Якщо відчуваєте, що робота не йде в цій частині тексту – перейдіть до іншої, але не залишайте в цьому документі жодної не опрацьованої вами частини тексту. Обережно, не перетворюйте цей документ на склад (кладовище) різних матеріалів – для цього у вас є файли 1.1., 1.2 тощо, у цих файлах ви можете тренуватися у формулюваннях, готувати абзаци тексту, а коли вже відчуваєте, що щось виходить, тоді переносьте у документ.
Крок 13. У роботі доцільно використовуйте колір (дивись у попередньому повідомленні)
Крок 14. Перечитайте декілька разів роботу – роздрукуйте й подавайте на перевірку.
Керівнику краще подавати як друкований, так і надсилати електронний варіант.
Якщо керівник погоджується читати ваші матеріали в електронному варіанті – вам пощастило. Але у такому разі він помилки вам не виправляє, а лише дає рекомендації (усно під час консультації, іноді письмово), якщо виправляє помилки, то виконує вашу роботу. Чи має він це робити?
Ви маєте зрозуміти й прийняти той факт, що роботу доведеться роздруковувати (і не один раз). До цього має бути готовим кожний дипломник!!! Використовуйте друк на зворотній сторінці інших документів, але зберігайте усі попередні версії, поправлені керівником.
Іноді керівники ідуть на зустріч студентам і дозволяють роздрукувати у режимі дві сторінки на одній. Образ сторінки зберігається, а папір і друк економиться.
Крок 15. Ви віддали текст і що далі? Працюйте далі, адже залишається другий розділ, додатки тощо. Перечитайте зібрані матеріали, можливо ви не все використали чи опрацювали. Складайте схеми та таблиці – вони якісно прикрасять вашу роботу.
Ви маєте зрозуміти, що керівнику потрібний час, щоб уважно прочитати вашу роботу. Проглянути – година-дві, а щоб зробити рекомендації потрібний час. Тому доведеться зачекати.
Які рекомендації, як правило, робить керівник? Насамперед, він відстежує логіку вашого викладу: позначає частини, що нелогічно розташовані, де відсутні переходи. Далі оцінюється глибина опрацювання, рівень аналітичності, узагальнення, самостійні висновки та коментарі, доречність цитування. Далі оцінюються рівень оволодіння науковим стилем викладу (підкреслюються окремі місця, стилістичні помилки).
Звичайно, керівник може поправити окремі ваші орфографічні, граматичні, пунктуаційні помилки, хоча може лише зауважити у відгуку на вашу роботу.
Ви маєте добре усвідомлювати, що курсова-дипломна – це самостійна робота. Керівник спрямовує вашу роботу, контролює її поетапне виконання, дає рекомендації, робить зауваження. А як ви виправите недоліки, усе залежить від вас. Уважніше прислухайтеся до рекомендацій і перероблюйте текст стільки, скільки буде потрібно.
Пам’ятайте, якісно підготовлений текст виглядає переконливішим. Якщо ви ретельно попрацюєте над його оформленням (у разі, що матеріали вже перевірені, вони достатньо повні, а робочий план, логіка викладу затверджені керівником), то у вашого керівника з’явиться більше можливості допомогти цей текст удосконалити, а не витрачати зусилля на банальні зауваження, які ви могли й самі собі зробити.
Успіхів!
Немає коментарів:
Дописати коментар